« przejdź do strony z ofertą

Analiza strategiczna

Analiza strategiczna jest zbiorem działań diagnozujących przedsiębiorstwo i jego otoczenie, w zakresie umożliwiającym sformułowanie strategii. Nasi konsultanci dobierają metody i narzędzia adekwatne do Twojego biznesu. Nasza analiza pozwala na diagnozę, ocenę i przewidywanie przyszłych stanów otoczenia, z punktu widzenia przetrwania i rozwoju.

Pierwszym etapem formułowania strategii jest odpowiedź na 6 zasadniczych pytań:

  • Po co istniejemy?
  • Gdzie jesteśmy tu i teraz? (Jaka jest nasza aktualna sytuacja, kto jest naszym konkurentem, klientem?)
  • Jaki jest rynek?
  • Dokąd zmierzamy?
  • Co i w jaki sposób zamierzamy osiągnąć?
  • Co nam może przeszkodzić w realizacji tych celów?

Kolejnym etapem jest zastosowanie konkretnych narzędzi diagnostycznych.

W naszym asortymencie znajdują się następujące usługi:


    Analiza otoczenia
  • Analiza sektorowa
  • 5 sił Pora
  • Mapa grup strategicznych
  • Oceny punktowe
  • Analiza SWOT

  • Metody portfelowe
  • Macierz Mc Kinseya
  • Macierz synergii
  • Macirzez ADL
  • Macierz Hoffera
  • Macierz BCG
  • Portfel technologiczny

  • Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
  • Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
  • Analiza łańcucha wartości
  • Benchmarking
  • Analiza kluczowych czynników sukcesu

  • Scenariusz przyszłych zdarzeń
  • Scenariusze możliwych zdarzeń
  • Scenariusze symulacyjne
  • Scenariusze stanów otoczenia
  • Scenariusze procesów w otoczeniu

  • Pozostałe metody
  • Metody badania zmian ciągłych (analiza trendów, analiza luki strategicznej)
  • Metoda delfcka

Przewiń do góry