Analiza rynku i firmy
Przy zakładaniu własnego małego biznesu należy unikać wyboru branży z bardzo mocną konkurencją i wysoką barierą wejścia oraz co najważniejsze nie należy kopiować pomysłów innych. Takie zachowanie często prowadzi do wojny cenowej i jest wyniszczające, przede wszystkim dla nowych przedsiębiorstw o nieugruntowanej pozycji rynkowej.
W przypadku wyboru docelowej branży nasza firma przeprowadza następujące analizy:
- wybór rynku, na którym wzrost jest największy,
- analizę przyczyn wzrostu sprzedaży na danym rynku (cechy rynku, cechy produktów),
- analizę cech firm (konkurencji), działających na tym rynku (w tym analizę wskaźników rentowności),
- analizę doniesień prasowych dotyczących atrakcyjności wybranej branży.
Dokonując analizy Twojej firmy opieramy się na czterech zasadach Harvardu:
- Nowy / niszowy produkt lub usługa.
- Produkt, na który jest zapotrzebowanie.
- Produkt wyceniany tak, żeby się sprzedawał.
- Produkt wyceniany dla zysku.